Thursday, May 14, 2009

Genealogie online blog: introductie

De eerst post op mijn nieuwe blog!

Op deze blog zal ik proberen zo veel mogelijk genealogische kennis te delen met de lezer van dit blog. Daarbij staat de methodiek van het stamboomonderzoek centraal. Dit internet blog zal proberen constructieve bijdrages te leveren over onderwerpen en vraagstukken zoals:

  • Wat is genealogie?
  • Hoe begin ik aan een stamboom en stamboomonderzoek voor mijn familie?
  • Hoe publiceer ik een heldere genealogie online?
  • Hoe bouw ik een database voor mijn genealogisch onderzoek en familiegeschiedenis op?
  • Welke mogelijkheden bieden blogs en internet?
  • Wat moet ik doen als ik vast komt te zitten in mijn stamboomonderzoek?

Met enige regelmaat zal ik ook proberen over heraldiek te schrijven. Daarnaast probeer ik ook op dit online genealogie blog ook uit mijn eigen genealogische verzameling te putten, en voorbeelden uit mijn eigen onderzoek aanhalen om de leze van dit blog

Veel leesplezier.



No comments:

Post a Comment